TOIMITUS- JA TILAUSEHDOT

AMANDAN HEALTHCARE OY:N VERKKOKAUPAN SOPIMUSEHDOT

1. YLEISTÄ

Näitä Amandan Healthcare Oy:n verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa”) sopimusehtoja (jäljempänä ”Ehdot”) sovelletaan verkkosivujen www.amadan.fi välityksellä ostettavien tuotteiden kauppaan Amandan Healthcare Oy:n (”Amandan”) ja kuluttaja-asiakkaan (”Asiakas”) välillä.

Näiden Ehtojen lisäksi Verkkokauppaan sovelletaan Amandan Healthcare Oy:n yleisiä verkkopalvelun käyttöehtoja.

2. PALVELUNTARJOAJA, ASIOINNIN KIELI JA ASIAKASPALVELU

Postiosoite
Amandan Healthcare Oy
Ukkoherrantie 1 A 38
96100 Rovaniemi

Y-tunnus: 2689821-8

Puhelin: 045 120 6441
(ma-pe klo 8-16) puhelunhinta ppm/min

Sähköposti: info@amandan.fi

3. VERKKOKAUPASSA ASIOINTI JA REKISTERÖITYMINEN

Verkkokaupassa voivat asioida kaikki vähintään 18-vuotiaat henkilöt, joilla on toimiva sähköpostiosoite ja jotka tilaavat tuotteita Manner-Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin.

Tilauksen tekeminen Verkkokaupassa ei edellytä rekisteröitymistä. Jos Asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättä, Asiakkaan tulee antaa kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tiedot.

Asiakkaan tulee antaa itsestään oikeat tiedot asioidessaan Verkkokaupassa ja rekisteröityessään Verkkokaupan asiakkaaksi. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä Amandan Healthcare Oy:lle.

4. TUOTTEIDEN TILAAMINEN

Tuote tilataan valitsemalla Verkkokaupan valikoimasta tuote. Asiakkaan valitsemat tuotteet lisätään Asiakkaan ostoskoriin, missä valitaan tuotteille halutut tilausmäärät (ehdotuksena aina 1 kappale). Ostoskorista voi myös poistaa tuotteita ennen tilauksen vahvistamista ja maksua. Verkkokaupan tekniset järjestelmät tarkistavat ostoskoriin valittujen tuotteiden saatavuuden automaattisesti aina, kun Asiakas käy ostoskori-sivulla. On mahdollista, että ostoskorissa näkyvä tuotteen saatavuus muuttuu vielä ennen maksutapahtumaa.

Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas lähettää tilauksensa Verkkokaupassa (katso kuitenkin Kuluttaja-asiakkaiden osalta kohta ”Peruuttamisoikeus”). Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista. Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että tilaukseen liittyy maksuvelvollisuus.

Amandan Healthcare Oy lähettää asiakkaalle sopimusvahvistuksen Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa, että sopimusvahvistus vastaa sisällöltään Asiakkaan tilausta.

Amandan Healthcare Oy:llä on oikeus olla hyväksymättä tilausta. Tilaus sitoo Amandan Healthcare Oy:tä, kun Amandan Healthcare Oy on toimittanut Asiakkaalle sopimusvahvistuksen (katso tarkemmin kohta ”Vahvistus tehdystä sopimuksesta”). Amandan Healthcare Oy saattaa olla hyväksymättä tilausta esimerkiksi sen vuoksi, ettei tuotetta tai sitä korvaavaa tuotetta ole enää saatavilla.

5. HINNAT

Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan, sopimusvahvistuksesta ilmenevän hinnan perusteella. Jos Verkkokauppaan on tullut virheellinen hinta, hinta ei sido Amandan Healthcare Oy:tä, mikäli Asiakas on tiennyt tai hänen olisi pitänyt tietää hinnan olevan virheellinen.

Hinnat ilmoitetaan euroissa (EUR) ja ne sisältävät arvolisäveron. Tuotteiden hinnat sisältävät toimitus- ja käsittelykulut.

Tuotteilla on ilmainen toimitus. Tuotteet toimitetaan Asiakkaalle automaattisesti Postin kotiinkuljetuksena.

6. MAKSUTAVAT

Asiakas voi maksaa tilauksen seuraavilla tavoilla: verkkopankkimaksu, maksu- ja luottokortit, Klarna Lasku ja Klarna Tili.

Maksaminen tehdään tilausprosessin lopussa. Maksutapahtuman tultua hyväksytyksi Asiakkaan tilaus lähtee Verkkokaupasta Amandan Healthcare Oy:n käsittely- ja toimitusvaiheeseen. Asiakas voi maksaa tilauksen seuraavilla maksuvälineillä.

Verkkopankkimaksu

Ostokset ovat mahdollista maksaa välittömästi seuraavissa suomalaisissa verkkopankeissa: Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, LähiTapiola, Nordea, OP-pohjola, POP pankki, S-pankki, Ålandsbanken, Säästöpankki.

Maksu- ja luottokortit

Ostokset voi maksaa myös Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard ja Debit MasterCard -korteilla. Maksun välittämisessä käytetään SSL-salattua tietoliikenneyhteyttä, jolloin maksaminen ja Asiakkaan tiedot on suojattu tietoturvan alalla yleisesti turvattuna katsottavalla tavalla. Verkkokaupassamme ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa ja MasterCard SecureCode – todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Klarna AB:n (556737-0431) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Klarna AB näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Klarna AB on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Klarna AB:n (556737-0431), Sveavägen 46, 111 34 Tukholma) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun puh. 09-425 99 771 (ark. klo 8:00–18:00) tai info@klarna.fi.”

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Klarna Checkout yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Klarna Lasku

Valittaessa Klarna Lasku maksutavaksi maksetaan tilaus toimituksen jälkeen postitetulla laskulla, jossa korotonta maksuaikaa on 14 vuorokautta. Tilatut tuotteet toimitetaan Asiakkaalle ennen kuin Asiakas on maksanut ne. Klarna Laskun laskutuslisä on 5,00 €.

Mikäli Asiakkaan maksu myöhästyy, lisätään laskun loppusummaan muistutusmaksusta veloitettava 5,00 € sekä viitekoron korkolain mukaisesti. Klarna tarkistaa ostohetkellä Asiakkaan luottokelpoisuuden, mikä joissain tapauksissa voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista. Klarna Laskulla maksettava tilaus toimitetaan ainoastaan Asiakkaan Väestörekisteristä ilmenevään osoitteeseen.

Klarna Laskun luotonantaja on Klarna AB (556737-0431). Amandan Healthcare Oy varaa oikeuden evätä tilauksen tai luoton tarvittaessa. Laskuihin ja osamaksuihin liittyvissä kysymyksissä Asiakas voi olla yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun puh. 09-425 99 771 (ark. klo 8:00–18:00) tai www.klarna.fi.

Klarna Tili

Klarna Tilin voi valita maksutavaksi, kun ostosten yhteismäärä on vähintään 100 euroa. Klarna Tilin maksut voi suorittaa osissa ja tilatut tuotteet toimitetaan ennen niiden maksamista. Klarna Oy avaa Asiakkaalle ensimmäisen tilauksen yhteydessä tilin automaattisesti. Tiliä voi lyhentää itse valituissa kuukausierissä, kuitenkin vähintään 8,95 € tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi.

Kaikki Klarna Tilillä maksetut ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle myös silloin, kun Klarna Tili valitaan maksutavaksi muissa verkkokaupoissa asioidessa. Asiakas saa siten kuukausittain vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Klarna Tilin tili sulkeutuu automaattisesti, kun Asiakas on maksanut laskun loppusumman kokonaisuudessaan.

Ostosten hyväksymiseksi Asiakkaan tulee antaa ostoskorissa henkilötunnus ja väestörekisteriin ilmoitettu osoite. Tilauksen hyväksymistä koskeva päätös annetaan välittömästi tilauksen vahvistamisen jälkeen. Klarna Tilillä maksettava tilaus toimitetaan ainoastaan Asiakkaan Väestörekisteristä ilmenevään osoitteeseen.

Klarna Tilin luotonantaja on Klarna AB (556737-0431). Amandan Healthcare Oy varaa oikeuden evätä tilauksen tai luoton tarvittaessa. Laskuihin ja osamaksuihin liittyvissä kysymyksissä Asiakas voi olla yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun osoitteessa http://www.klarna.com/fi/tuki.

7. TUOTTEIDEN SAATAVUUS

Amandan Healthcare Oy pyrkii siihen, että saatavilla olevista tuotteista olisi Verkkokaupassa ajantasaiset ja oikeat tiedot, mutta ei kuitenkaan voi taata tietojen virheettömyyttä, eikä myytävien tuotteiden saatavuutta tai riittävyyttä. Tiettyjä tuotteita valmistetaan vain rajallinen määrä tai tuote saattaa muutoin olla tilapäisesti loppuunmyyty.

Mikäli tilauksen vastaanottamisen jälkeen käy ilmi, että tilattu tuote on loppunut tilapäisesti tai pysyvästi järjestelmän mahdollistettua tilauksen tekemisen Amandan Healthcare Oy ilmoittaa tästä Asiakkaalle viivytyksettä Asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja käyttäen.

Mikäli tilattua tuotetta ei ole lainkaan saatavilla Amandan Healthcare Oy sitoutuu hyvittämään Asiakkaalle tilatusta tuotteesta jo maksetun hinnan täysimääräisesti, ja kaupan katsotaan purkautuneen kyseisen tuotteen osalta. Amandan Healthcare Oy asiakaspalvelu ottaa tällaisessa tilanteessa Asiakkaaseen yhteyttä, ja Asiakkaalla on halutessaan mahdollisuus pitää kauppa voimassa ja hyväksyä pidempi toimitusaika tai korvaavan tuotteen toimittaminen.

8. VAHVISTUS TEHDYSTÄ SOPIMUKSESTA

Kun Amandan Healthcare Oy on tarkistanut ja hyväksynyt tilauksen, lähettää Amandan Healthcare Oy vahvistuksen tehdystä sopimuksesta Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Vahvistus sisältää tilauksen keskeiset tiedot.

9. TUOTTEIDEN TOIMITUS

Tilaus pitää sisällään aina kotiinkuljetuksen (kuluttaja-asiakkaat) Postin välityksellä. Amandan Healthcare Oy toimittaa tuotteita Manner-Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin.

Tuotteet toimitetaan automaattisesti Postin kotiinkuljetuksella. Ennen varsinaista toimitusta Posti on yhteydessä Asiakkaaseen (kaksi soittoyritystä) tarkemman jakeluajan sopimiseksi. Tämän vuoksi Asiakkaan tulee antaa yhteystietojensa yhteydessä myös puhelinnumero, josta Asiakas voidaan varmimmin tavoittaa. Jos Asiakasta ei tavoiteta puhelimitse tai puhelunnumeroa ei ole annettu, Asiakkaalle postitetaan soittopyyntö kuljetusajankohdasta sopimiseksi.

10. TOIMITUKSEN VIIVÄSTYMINEN

Jos tuotteiden toimittaminen viivästyy arvioidusta ajankohdasta, Amandan Healthcare Oy pyrkii ilmoittamaan viivästyksestä Asiakkaalle käyttäen Asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja ja antamaan Asiakkaalle uuden arvion tuotteen toimitusajankohdasta.

Asiakkaalla on oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästymisestä johtuviin kuluttajansuojalain mukaisiin oikeuksiinsa. Amandan Healthcare Oy ei kuitenkaan vastaa viivästyksestä, jos kuljetus viivästyy tai tilausta ei voida lainkaan toimittaa Asiakkaasta johtuvasta syystä (esim. Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot, Asiakas ei ole ilmoittanut yhteystietojensa muuttumisesta tai Asiakas ei ole paikalla sovittuna tuotteiden toimittamisajankohtana eikä häntä tavoiteta).

11. TUOTTEIDEN TARKASTAMINEN, REKLAMAATIOT JA VIRHEVASTUU

Kun Asiakas on vastaanottanut toimituksen, Asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki Asiakkaan tilaamat tuotteet.

Toimitusta koskeva tarkastus on hyvä tehdä kuljetusliikkeen edustajan läsnä ollessa. Mikäli toimitettu tuote on vaurioitunut kuljetuksen yhteydessä, tulee Asiakkaan pyytää kuljetusliikkeen edustajaa tekemään asiasta vahinkoilmoituksen eli merkinnän vauriosta allekirjoituksineen rahtikirjaan. Tämän lisäksi Asiakkaan tulee olla yhteydessä Amandan Healthcare Oy:hyn alla mainitulla tavalla.

Jos Asiakas havaitsee toimituksen tai tuotteen olevan muutoin virheellinen, Asiakkaan tulee viivytyksettä virheen havaittuaan ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa ilmoittaa virheestä Amandan Healthcare Oy:n asiakaspalveluun puhelimitse (045 120 6441 / 044 559 9966), sähköpostilla (info@amandan.fi) tai kirjeellä (Amandan Healthcare Oy, Santakuja 12, 96190 Rovaniemi).

Mikäli toimituksessa tai tuotteessa vahvistetaan olevan virhe, Amandan Healthcare Oy:llä on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote. Amandan Healthcare Oy vastaa tuotteen virheestä kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti yksin tai yhdessä tuotteen valmistajan kanssa.

12. TAKUU

Amandan®- kylmähoitolaitteen runko-osilla on ikuinen takuu. Mekaanisten osien takuu on 5 vuotta ja suuttimien takuu 2 vuotta.

13. PERUUTTAMISOIKEUS

Yleistä peruuttamisoikeudesta

Asiakkaalla on oikeus syytä ilmoittamatta peruuttaa Verkkokaupasta ostamansa käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa palautettava tuote 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ilmoittamalla siitä Amandan Healthcare Oy:lle nimenomaisesti. Asiakkaan tulee tehdä peruuttamisilmoitus viimeistään edellä mainitun 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Peruutusilmoitus voidaan tehdä Verkkokaupan asiakaspalveluun joko puhelimitse (045 120 6441/ 044 559 9966, ma-pe 8-16) tai sähköpostilla info@amandan.fi. Tuotteiden palautusosoite on Amandan Healthcare Oy/ TAs Machine Tools Oy, Loisteputki 4 (2krs, Teletecin talo) 00750, Helsinki.

Kun Asiakas on vastaanottanut tuotteen, hänen on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on Amandan Healhcare Oy:llä oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka.

Asiakkaalla ei ole kuitenkaan lainkaan oikeutta peruuttaa ns. räätälöityä tuotetta eli tuotetta, joka valmistetaan tai jota muunnellaan Asiakkaan yksilöllisten tarpeiden ja toivomusten mukaisesti.

Jos Asiakas peruuttaa kaupan, sen liitännäinen luottosopimus peruuntuu ilman toimenpiteitä.

Tuotteiden ja rahojen palauttaminen

Asiakkaan tulee palauttaa peruuttamansa tuote kaikkien osineen, varusteineen, käyttämättömänä uutta vastaavassa kunnossa ja lisävarusteineen alkuperäisessä pakkauksessaan viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen lähettämisestä. Kaikki peruutettavan tuotteen mukana seuranneet kaupanpäälliset tulee myös palauttaa.

Amandan Healthcare Oy vastaa peruutettujen tuotteiden palautuskustannuksista, kun tuotteet ovat käyttämättömiä ja alkuperäispakkaukseen pakattuja.

Amandan Healthcare Oy hyvittää Asiakkaalle peruutettujen tuotteiden arvon sekä peruutettujen tuotteiden toimituskustannukset sitä maksutapaa käyttäen, jolla Asiakas on maksanut tuotteen, mikäli Asiakas ei nimenomaisesti hyväksy palautuksen suorittamista muulla maksutavalla.

Amandan Healthcare Oy suorittaa vastaanottamiensa maksusuoritusten palautuksen viivytyksettä ja kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa Asiakkaan peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Amandan Healthcare Oy:llä on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes Amandan Healthcare Oy on saanut tuotteen takaisin tai kunnes Asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin. Asiakkaalle ei aiheudu kustannuksia maksusuoritusten palauttamisesta.

Mikäli Asiakas peruuttaa tuotteen tilauksen, Asiakkaalle hyvitetään tuotteesta Asiakkaan maksama hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut.

14. YLIVOIMAINEN ESTE

Amandan Healthcare Oy ei vastaa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Amandan Healthcare Oy vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessakin tilanteessa Amandan Healthcare Oy palvelee Asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla.

15. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY JA EVÄSTEET

Amandan Healthcare Oy käsittelee henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy Amandan Healthcare Oy:n asiakkuuteen ja muuhun asialliseen yhteyteen perustuvan rekisterin rekisteriselosteesta.

16. EHTOJEN MUUTTAMINEN

Amandan Healthcare Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä Ehtoja harkintansa mukaan ilmoittamalla siitä kotisivujensa www.amandan.fi välityksellä. Ehtojen muutokset tulevat voimaan, kun niistä on ilmoitettu. Asiakkaan asiointia Verkkokaupassa Ehtojen muuttamisen jälkeen pidetään vahvistuksensa siitä, että Asiakas hyväksyy Ehtoihin tehdyt muutokset.

17. SOVELLETTAVA LAKI JA RIITOJEN RATKAISU

Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä.

Mikäli osapuolten välille syntyy tästä sopimuksesta tai sen soveltamisesta erimielisyyttä, osapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sovinnolliseen neuvottelutulokseen, erimielisyys ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa Suomessa. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin viedä riidan kotipaikkansa yleisen alioikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin.